whole again

Underbar dag
Väckarklockan ringer kvart i åtta med toner av bob maley, jag tycker av och sträcker mig efter fjärrkontrollen till dvdlådan. Trycker på play och fortsätter konungens återkomst lagomt en timma kvar från igår kväll. Smiter in i köket där jag ser att min mor kokat två ägg åt mig, kärlek. Svänger ihop en supergod frukost och ta med den in i mitt varma sovrum. Hoppar ned i sängen och snor täcket runt mig och njuter. När jag ätit upp klär jag på mig kläderna jag hängt på stolen- väl förberädd. Sminket ligger på bordet bredvid så jag under inga omständigheter behöver lämna rummet. Jag myser till en av världens bästa filmer och jag är lycklig.
På busshållsplatsen möter jag Tina, har alltså sällskap ända till stan, byter buss och upp till skolan.
Fin putsar på uppsatsen drygt fyrtio min, tar paus, åter till arbetet och trycker på "SKICKA". Så otoligt skönt att vara klar. 
På väg ned pirrig för jag ska se det ansiktet jag kan smygkolla på i evigheter. Han ler stäcker sig fram, en puss och ett lent hej. jag älskar dig. 
Flera timmar med honom idag, pratar om vilka jobb vi kommer ha i framtiden. 

J: "Ja, men främst av allt skulle ju vara att kunna vara en ninja turtle"
Hans ögon är vackrare än vad jag minns. Hans skratt mer levande än i mina tankar. Hans hand varmare och hans kram mysigare. Jag har glömt bort att perfektion finns. Han påminner mig varje dag vi ses. Puss. 

Kommentarer
Postat av: effe

fan va sött

2011-01-18 @ 19:03:37
URL: http://jnevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0