kärlek för mig är, du

kärlek är ett knepigt begrepp.  eftersom det är så pass personligt, vad man själv definerar som kärlek kan vara långt ifrån annans uppfattning.
 kärlek för mig är när någon ringer endast för att säga hej. kärlek för mig är när någon kollar en i ögonen och sedan ler för de finner inga ord. kärlek är när man möter någon som efter första ögonkontakt frågar om något har hänt, när det har det. kärlek är när man inte behöver prata för att förmedla vad man menar, eller när man bara kan ligga brevid varanda, lyssna på adetagens rythm och krama om varandra lite extra.
 imorgon är kärlekens dag som jag finner uppblåst. eftersom alla dessa småsaker är vad man enligt mig bör lägga tyngd på. inte på köpa rosor eller dyra smycken. kärlek är så mycket mer än så, och på kärlekens dag är det väl sånt man ska syssla med?

imorgon ska jag pussa på min pojk, jag ska sjunga och spela tillsammans med min fina klass, krama om elinx2 och säga hur fina dem är. sedan ska jag sjunka ihop med min pojke i en soffa någonstans, hålla hand och somna om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0