sweet dreams

Jag sitter vid datorn på skolan, det är kallt, ensamt. Jag lyssnar på Emil Jensen via spotify. Så hör jag en röst. Och ack en så vacker röst, sjunga med varje litet ord. Vänder mig om och mina ögon möter ett par blåa sprudlande ögon. Jag får en chock och slänger mig över henne i en stor kram. Tror vi kramades, skrattade och grät av glädje i minst fem minuter, jag kunde inte förstå detta. Vi pratade precis så snabbt som Piff och Puff gör. Gick igenom allt vi missat ända sedan hon for. Helt plötsligt Var vi i globen, i väntan på en konsert. Ut på scenen kommer John Mayer, förklarar sig va han gör där och gör det klart att han endast är förband. Jag och min kära Elin skriker av lycka. Som vanligt lyckas jag gråta på en mysig ballad. Han avslutar med ett grymt gitarrsolo och tackar för sig. In kommer nästa, Jason Mraz. Mitt huvud snurrar av lyckorus, han var även "bara" förband. Va är detta för super konsert? Och med min bästaste kusin? Underbara låtar flyger förbi och huvudgruppen kommer in. Publiken skriker. Helt sjukt. Lifehouse brakar av med You and Me.

Jag vaknar upp. suckar och tänker för mig själv " ännu en dag i kylan, ännu en dag att kämpa. Varför var det bara en dröm".
Jag saknar dig min kära kusin. Så otroligt.


Kommentarer
Postat av: Frida

Nä vad sorgligt det lät <3

2010-02-24 @ 20:48:11
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: morbror benka

Håller med,saknar henne också.

När vi väl har fått hem henne igen ska vi hålla henne kvar hos oss här i yttepyttelandet

2010-02-25 @ 20:01:30
Postat av: ekkin

Awh, men Emma, du fick mig att börja gråta! Saknar dig också, vi kommer ha hur många superkonserter som helst som du kan gråta till. KRAAAM!

2010-02-26 @ 01:16:36
Postat av: Fia

ååh, du gick mig att börja gråta med! Saknar också henne jääättemycket!

2010-02-26 @ 18:29:06
URL: http://guldfisk456.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0