Vägskäl

Vägskäl, tre vägar att välja mellan. Det finns inget rätt, inget fel. Bara ett val som måste tas. Det hänger över mig, som ett svart moln, vad jag än väljer kommer regnet falla,det kommer att dra med mig. Strömmen är starkare än mig, benen viker sig. På knä ser världen större ut. Mer skrämmande. Mer hotfull. Mörkare. Någon,. Något trycker mina axlar ner mot golvet. Ingen styrka, massor utav otydliga ord. Som än ändlös cirkel, runt, runt, som din gloria. Lysandes över den lilla patetiska varelsen som inte kan stå med sin rygg rakt, som ligger på golvet, med sitt moln över. Jag tackar för mig och dras med av strömmen, bort, bort, bort,.


Kommentarer
Postat av: Ekkin

oj, låter tungt hurru du. gå dit ditt hjärta vill :)

2009-12-13 @ 19:51:25
Postat av: kicki

Ta ett par varv extra i rondellen så kommer du nog på vilken väg du ska ta! Kram!

2009-12-14 @ 23:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0