kvällslista

Min bästa vän är Jonas. Han är den som vet mest om mig, vi kompleterar varandra så fint. Han är världens bästa, jag älskar dig hjärtat.

När jag borstar tänderna använder jag min rosa lilleskutt tandborste.

När jag lagar mat sysslar jag ofta med mat som jag inspirerats från leila, jag har studer då jag verkligen verkligen vill laga mat och blir lycklig utav det. Det finns även de stunder då jag suckar djupt för att inget går som jag vill, vare sig de är pastan som är tre sekunder för överkokta eller att paprikan är slut alldeles för tidigt.

Jag är rädd, dödsrädd för clowner. Även för stötar, ballonger, fönster om de är mörkt och, ja mörker i allmänhet. Trånga utrymmen får mig att hyperventilera.

Den värsta känslan är när jag ser de jag älskar må dåligt. Att möte någons blick och se smärta, rädsla eller något liknande.

Den bästa känslan är kyssen samtidigt som han stryker bort tårarna från mig kind. Bästa känslan är då jag inser att mitt liv inte kommer rasa samman, för att jag har världens bästaste människor nära mig.

Jag är bäst på att snurra till all information jag får och bli oerhört rädd för någon annan, tänka tusen gånger om att något hänt eftersom denna människa i fråga inte svarar till exempel. Jag gör dock detta för att jag bryr mig så mycket. Så egenligen är svaret på frågan - jag är bäst på att bry mig för mycket om mina närmaste.

Jag är sämst på att berätta precis det jag tänker, att sätta ord på mina känslor. När jag väl sagt några ord så börjar jag analysera det jag sagt och kommer på massor av fler förklaringar på just det jag sagt, med bättre ord.

Jag lyssnar på jonas som hostar, stackarn.

Jag pratar sällan om hur jag själv mår, på riktigt.

Jag tycker om att vifta på fötterna innan jag somnar. Jag gillar att ringa till jonas bara för att säga hej, bara för att jag saknar honom. Jag gillar att höra min bror sjunga när han borstar tänderna. Jag gillar att se bronco yla för att glassbilssignalen hörs över vattjom. Jag gillar hur jag och kusin elin börjar sjunga på samma låt, samtidigt efter någon annans kommentar.

Kärlek är när vänner frågar hur man mår, eftersom de ser i mina ögon att de nyss gråtit. Kärlek för mig är när man får något helt random sms för att någon vill upplysa mig om något helt oviktigt. Kärlek är vackert, på så sätt att de får människor att känna sig trygga, i sig själva.

I somras umgicks jag med tanter och farbröder i bergsåker och delade på en mandelkubb och pratade om kronprinsessans bröllop.

Sist jag grät var för att inget stämde. smärta och missförstånd, ensamhet och osäkerhet.

När jag vill tänka sätter jag mig och spelar på min blåa gitarr. terapi.

När jag bakar bär jag mitt vit-turkos randiga förkläde och kikar i mina biblar'(leilasböcker) samtidigt som jag blandar några fina leila recept till något fantastiskt gott. lycka är att få fixa med bakning.

Just nu funderar jag på att kolla på the big bang theory.

I dag har jag varit hemma och börjat en storstädning, men hann inte riktigt klart för att vid halv två fick jag finbesök.

I kväll har jag kollat på en av hjärtats favoritkomedier, samtidigt som han kippade efter luft under hans favoritscen log jag för mig själv och slöt ögonen i smyg.

I morgon ska jag köpa presenter, och sedan ha melodifestival kväll med bästaste tantelin!

När jag vaknar på morgonen skriver jag ett godmorgon sms, sedan somnar jag om och snoozar en timma.

Om jag var ett djur skulle jag vara en pandabjörn.


Kommentarer
Postat av: elin

gullis<3

2011-02-25 @ 23:22:12
URL: http://autumnus.blogg.se/
Postat av: Fripppe

naw vad fint du skriver. Och du skulle absolut varit en panda :))

2011-02-28 @ 12:55:35
URL: http://fridaskitchen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0