take me away

Dagen började med panik och en ofrivillig jogging tur till bussen. Mästaren själv på att somna om hade lyckats igen, stängde av znoosern och somnade om. Vaknade nio då jag hade en kvart på mig, jag skulle packa gympa kläder, duscha och äta. Jag han packa, och slänga ihop en macka och ta med den och ett äpple. Duschen får bli efter lunch passet idag som jag ska gå på. Just nu sitter jag med frida och lyssnar på Gavin DeGraw och myser.

Apropå Gavin DeGraw så var jag, Elin och fyra tjejs till på Jazz klubb. Förbandet var en kille från skolan som är såå otroligt duktig. Han sjöng mest Gavin låtar och han har samma sound som DeGraw också. Han avslutade sitt med två duetter med Susanne som jobbar där och också jobbar på skvadern är sång pedagog här på skolan. Dom var så duktiga och vi bara myste där på jazz klubben.
 Jag hade tänkt mig en mörk sal med små svarta runda bord med ett askfat på och en ros, sedan tre stolar runt detta där folk iförd basker och svarta kläder skulle sitta och njuta av jazz och fimpa sina långa Cruelladevil- cigaretter. Men så var det inte,.. då vart jag en smula ledsen.. men det gick snabbt bort när vi lyssnade på de superbraiga förbandet.
 Huvud numret vad gubbar på 60+ som spelade instrumental "glad jazz" som va jätte duktiga på de dom gjorde, men  det var inget för oss. Då hade vi jazzat klart för denna kväll. Vid den tiden hade de andra flickorna gått iväg redan det var bara jag Elin och Emma kvar. Vi promenerade ner till Waynes och hittade upp de andra. Vi köpte varm choklad och åt muffins och hade det mysigt.

Lyckad kväll och jag är glad. PUSS


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag får inte sjunka så djupt i naturkunskapsböckerna, jag missar ju en massa mys!!

2009-10-13 @ 18:56:55
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0