måndagen den 9/6

Det var grått kallt och urtrist väder, men vi skulle ha idrottsdag, så vid nio stod jag och frida klar att paddla kanot nere vid rännösjön. Blåste som satan.  Alla som skulle paddla undrade nog hur man skulle ta sig framåt.
Efter instruktioner av ledaren, bar det ut på sjön, det tog ett tag till vi kom iväg , jag och Frida. Vi fastnade, och kämpade mot vinden, det gick hyfsat på vägen till alla kontroller, det var alltså en slags origentering. Tills sista kontrollen, som inte fanns där, när vi skulle vända tillbaka, var vinden hemsk. Man kom inte frammåt, vi kämpade i kanske en halvtimma, och vi kom fram kanske fem meter, tills blåsten blåste oss tillbaka. Vi gav upp, drog upp kanoten en bit, gick upp på elljusspåret och börja vandra tillbaka, mendans vi tänkte om vi gjorde rätt. Efter en liten bit fick vi lite panik om kanoten skulle åka i vattnet, så vi gav det en andra chans.

Väl i vattnet hade det inte blive bättre, och min kropp börja skaka för att den är cp, så fick lite extra paaniik då. Men tillslut, men mycket kämpande, kom vi förbi den där udden, och det va lycka (:

Efter de va vi hyfsat slut, min kropp var död.

Andra aktiviteten var frågeslinga, men vi gick hem till sofia och hade det mysigt där isf (:, jonas jag emma tobbe mest, frida henke fabbe och jonas h va åxå där en stund.
Hemma gjorde jag inget , bara sov, puss pådej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0