En dag gjord av regn blev fin ändå

Min lördag var himla fin. Jag började med att äta brunch och sedan vid halv ett tiden åkte jag iväg till Frida, parkerade moppen och gick ned för backen, ned till marknaden. Den årliga marknaden som jag och Frida har som tradition att gå på. Lite sorligt på ett sätt eftersom det avvecklas mer och mer varje år. Tillslut kommer det inte finnas något kvar och då står vi två där, utan munk. Vi två är iaf trogna besökare ännu. Efter några varv hittade vi robin så vi tog med honom till Luddes och tog oss en glass. Efter det var vi ganska less på hela marknaden, vi gick åter igen upp till Frida och vi umgicks lite där, pratade strunt och skrattade. Så där fint som de ska vara.

Jag åkte hem och slängde mig i duschen, fixade middag sedan for jag iväg igen. Denna gång upp till tobias i skogarna. Där spelade jag Tobbe och Per lite Need for speed, jag vann nästan.
Det var massa farandes fram och tillbaka igår, för efter någon timma fick vi skjuts till Rickard.
Rickard satt i en fotölj med benen över armstödet när vi attackerade honom, där stannade vi inte så länge utan han satte sig bakom ratten och sedan åkte vi mot staden.
Insåg att jag hade en kamera med mig och tobbe uppmuntrade till att jag skulle använda den. Därav de fina bilderna jag la upp i natt. Efter Rickard hittat en bra parkering skuttade vi iväg till bion. Jag tyckte inte filmen var så bra som jag hoppats. Det är väl en bra film, men jag tycker inte de skulle behövt göra ytterligare en Pirates film, det räckte med de tre första, nog nu. Sluta.
Nåja, efter den halvbraiga filmen åter till bilen. Vi for genom dimma och skrattade åt varandra sådär som man gör när man är lite halvtrött efter en bio. Bestämde oss för att umgås hemma hos mig istället för att alla skulle åka hem till sig.
Jag mår så bra med dessa människor. Så fruktansvärt bra. Synd bara att inte alla av oss var med, tre som saknades.
Vi spelade Kinect, och rockband. När vi tog fram rockband fick jag en liten känsla av att vi var de i Big bang theory, Vet inte om jag är en sån bra Penny, kanske. Tiden rusade och vi såg både det mörkaste mörkret och de första ljusa timmarna på dygnet. Vid tre var per lite tröttis och frågade lugnt rickard" du rickard, ska vi inte åka hem nu?" Vilket de gjorde. Kvart över tre låste jag dörren, bytte om till mina skönaste sovkläder och somnade ganska snabbt.
Fin dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0