Dag 07 - Min tro

Dag 07 - Min tro

Jag tror inte på att Gud skapade allt, inte heller på att vi alla härstammar från Eva och Adam som sprang omkring bland buskar nakna och åt äpplen och hängde med en orm. Nej, det är inget jag tror på. Dock tror jag att det finns en gud, som är passiv. Som finns där för tankar och som stöd för de som söker efter något större än dem själva. Jag är inte säker på om det är endast en gud dock. Jag är lite inne på den grekiska mytologins tankar eftersom jag gillar tanken av övernaturliga egenskaper.
Alla jag berättar detta för ser konstigt på mig och sedan skrattar. Men jag tror på att det finns något utanför vår kunskap. Som alla myter och berättelser så vill jag tro att det finns älvor, magi och liknande. Kanske är det bara önsketänkande, men jag vill att det ska finnas.
Jag tror på ett liv efter detta, men jag tror inte på en himmel. Jag tror vi får en nystart, att själen lever vidare. Lite som i Stephenie Meyer's The Host, så, tror jag själar funkar.
Okej, allt låter som någon fantasy film, men kanske är det så jag vill ha det.


Jag tror på något större än mig själv.

Dag 01 - Om mig
Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 - Mina föräldrar
Dag 04 - Min bästa vän
Dag 05 - Vad är kärlek?
Dag 06 - Ett ögonblick
Dag 07 - Min tro
Dag 08 - Mina syskon
Dag 09 - I min handväska
Dag 10 - Det här hade jag på mig idag
Dag 11 - Mina drömmar
Dag 12 - Min första kyss
Dag 13 - Det här upprör mig
Dag 14 - Det här får mig att må bättre
Dag 15 - Det här får mig att gråta
Dag 16 - Mina rädslor
Dag 17 - Det här saknar jag


Kommentarer
Postat av: Lotta

bring me to diagon alley!

2011-04-07 @ 22:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0