a tout alors

Vaknade av solsken, ur högtalarna ljöd river flows in you och jag sträckte ut mig över mina vita lakan. Jag visste att jag skulle få träffa de mest sagolika människa. Startade en härlig romantisk film och gosade ner mig lite extra. När jag insåg att det var 28 grader i solen flyttade jag mig ut i solen. Spelade gitarr, skissade lite och beundrade de gröna knopparna på de yviga träden.

maybe there's a god above
but all i've ever learned from love
was how to shoot somebody who outdrew you
it's not a cry that you hear at night
it's not somebody who's seen the light
it's a cold and it's a broken hallelujah

Världen runt mig kunde se en tjej bekväm i sitt skinn. Höra en röst som sjöng den välkända låten, lekandes med den för att hitta nya sätt att framföra den låt som tusen andra amatörer försökt sig på. Fniss åt det som lät fel. Ett snett leende åt sig själv belåtet. Han som visste allt. Han kom med solen i ryggen.
Resten fyllde på, skratt galenskap men ett stilla lugn. trygghet.
Måste jag säga att jag är lycklig efter en ünderbar dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0