denna morgondag som kom igår

Förändringar i ytliga perspektiv, även inre. Rädsla för att folk ska misstycka. Ständigt rädd fast jag egentligen är rädd för mig själv. Inbilliar mig att alla står med knivar mot mig, inbilla mig att folk står och pekar ut mig och ställer krav. Inre skuggan är efter mig, men jag har fått mig ett försprång. 
Nu ska förändrigarna föra mig fram. Kärlek, en blomma som blossat upp igen efter en dvala, en ny start och jul. Vänskap
Åh jul. Vill bara gå runt i tjockstrumpor och dricka varm saft.  Har tillsammans med kusin snott ihop tre olika julgodisar idag. Magen värker av nervositet över imorgons boksnack om en bok jag inte hunnit läsa. Magen värker nog egenlitgen av all kola och nougat. Men nej. uppgiften jag inte tagit tag i skaver som en fil mot insidan av min mage.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0