Can I Have This Dance?

heej^^ , Känns underbart bra för att vara tillbaka till skolan, det flyter på och har inga prov denna vecka, inte nästa vecka heller om jag minns rätt. Jag är med min jonas, pluggar lite, och börja leka lite med smycken igen. Jag målar och sjunger och är social mot mina vänner, även så är jag på tant gympa och har det allmänt bra. Snön dock har rest ifrån oss igen, men jag håller tummarna att den kommer så snart som möjligt tillbaka.
  Lånade även del två av serien med böcker jag läser nu, blev helt fast i den första, dom kan jag tipsa om !
Den första heter Imorgon när kriget kom, med John Marsdens.Om ni inte läst den, Läs den!, den är ruggigt bra tycker jag.
Handling ;
" Sju ungdomar: Ellie, Corrie, Fi, Homer, Robyn, Kevin och Lee ger sig ut för att campa ute i bushen under några dagar. På natten kommer det plan som flyger snabbt och lågt över dem. Men de tänker inte mer på dem. När de kommer tillbaka till civilisationen upptäcker de att djur är instängda, fastbunda och en del döda. Husen är tomma, elen är borta och telefonen ur funktion. Australien har blivit invaderat. De drar sig tillbaka till den undangömda dalgången som kallas Helvetet. Där gömmer dom sig för invasionsstyrkan.

De försöker nu överleva så gott de kan ute i vildmarken. De tar sig till sin hemstad Wirrawee någon gång ibland för att skaffa mer proviant och för att spana efter andra människor. De är med om många äventyr som ibland även är livshotande."

Nu ska jag krypa ner till sängs, pussochgodnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0