mysiiigt

Igår Fixade jag ihop dessa röror, för att ha en mysig hemma-spa kväll med klet , bastu och dusch. Jag älskar att få ta en tid, för att bara mysa, göra sig fräsch. jag känner mig glad efteråt ^^. så jag tänkte att jag skriver upp hur vad och varför man ska göra dom 3 grejer jag snodde ihop igår. Enyoy (:

bara en parantes ( man kan bli lite skeptisk av ingridienserna, fast det funka riktigt bra på mig, jag hitta dom här " resepten" i en av mammas Amelia tidningar )


3 msk naturell yoghurt
1 msk honung


Varför?
yoghurt är lätt syrligt så den verkar milt rengörande, samtidigt som den bevarar hudens naturliga skydd. Honung är fuktgivande.

Gör så här:
Vispa samman yoghurt och honung, pensla över ansiktet. Låt verka i 15-20 minuter. Skölj ren och massera in en näringsrik olja eller någon kräm.





½ avokado
2 dl majonnäs

(jag tog en dl , detta är ungefär resept och om du är själv så äre för mycket i resepten så du få tänka lite själv)

Tips!
Har du skadat hår : lägg till 2 msk olivolja. Har du fett hår : lägg till 1-2 tsk citronjuice



Varför?
Sol och saltvatten är hårets fiende numero uno. En näringsrik hårinpackning är ett måste, varje vecka. Det här reseptet är för normalt hår kan lätt anpassas till andra hårkvaliteter.

Gör så här:
Mosa avokadon, gör sedan samman majonnäs och avokado till en krämig massa. Massera in i handduktstorkat hår, täck med en platspåse och vira en varm och utvriden frottéhandduk runt huvudet. Vila i 20 minuter. Skölj inte utan tvätta med schampo och använd balsam som vanligt






2 dl salt
4 msk olivolja
(även här tog jag lite mindre av allt, men reseptet räcker till kanske två-tre människor )

Varför?
Vanligt salt smälter långsamt i vatten, därför blir skrubbeffekten inte allt för rivig. Den fuktgivande oljan gör skrubben krämigare, och fu behöver inte enns smörja in dig efteråt!

Gör så här:
Blanda salt och olivoljan i en vid bunke. Skrubba på fuktig hur och var lätt på handen. Använd cirklande rörelser, och ta i lite extra på knän och armbågar. Skölj bort saltet och klappa huden torr med en mjuk handduk



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0